Krátka úvaha o jednej internetovej stránke

Autor: Rudolf Pado | 19.1.2011 o 8:00 | Karma článku: 8,61 | Prečítané:  1571x

Stále väčší počet slovenských miest a obcí má vytvorenú internetovú stránku. Jej účel je jasný: sprostredkovať kontakt s občanom a propagovať mesto či obec  z pohľadu cestovného ruchu.     

Z takýchto stránok sa dozviete napr.  údaje z matriky, informácie z činností rôznych záujmových klubov ... stránka propaguje barokové budovy, miestne múzeum, jaskyňu, údolie ... ospevuje rodákov, ich pamätné izby a siene  ... ponúka miestne špeciality, vína ....

Žiaľ, žiadna z nich nehovorí o vzťahu tých úžasných, pohostinných miestnych ľudí k historickým budovám , židovským cintorínom, božím mukám na rázcestiach ...  či k okolitej krajine. Preto, podľa môjho názoru, väčšina týchto stránok ponúka, mierne napísané,   ilúziu o ľuďoch a krajine na danom mieste.

Ešte som totiž nevidel internetovú stránku, ktorá by vítala  návštevníkov slovami: „Sme obec v nadmorskej výške 650 m. n. m, kde žije 684 egoistov, ktorých jedinou hodnotou sú peniaze.   Slušných  ľudí úspešne vyháňame, znechucujeme resp. ich zastrašujeme. Heslom obce je: „Nikoho nič do ničoho“. Za uplynulých 15 rokov sa nám podarilo úspešne zničiť miestny pamätník a kultúrny dom. Kúria zo 17. storočia možno spadne práve počas vášho pobytu. Na 13-tich kilometroch miestnych cyklotras môžete vidieť 23 nelegálnych skládok odpadov, 2 vytunelované družstvá, skrachovanú pílu a priemyselný park s investorom na odchode do Kazachstanu. Budujeme lyžiarsky vlek pre 2 000 osôb za hodinu, aj keď tu už desať rokov nebol sneh. V obci je penzión s cenami na úrovni Švajčiarska a službami na úrovni stredoveku, ale  príďte, lebo potrebujeme vaše peniaze.“   
  
Zdá sa Vám to prehnané?   Pozrite si neoficiálnu stránku okolia obce Limbach http://www.limbach.wbl.sk , známej to vinohradníckej destinácie pod Malými Karpatmi, ktorá je domovom mnohých tzv. celebrít a ktorú vytvoril miestny nadšenec. Aj toto je vizitka o živote v obci.

Cestovný ruch sa nerozvíja len cez farebné letáčiky a brožúrky na kriedovom papieri, rozdávané na veľtrhoch cestovného ruchu. Oklamať sa totiž dá iba raz. Vzťah návštevníka ku kraju sa však buduje dlhodobo.  Ľudia sa vždy vrátia tam,  kde vidia vzťah miestnych ľudí k vlastnej krajine.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

Exministerska Schmögnerová: Nie som spokojná so Smerom

Korupcia a klientelizmus odčerpávajú značné zdroje, ale to nie je taká suma, ktorá by dokázala zmeniť zdravotníctvo a školstvo, tvrdí Brigita Schmögnerová.

TECH

Levitácia a zamrazené lízanky. Navštívili sme Noc výskumníkov 2016

V bratislavskej Starej tržnici lákali stánky s hrami.

EKONOMIKA

Most-Híd chce nižšie odvody pre dohodárov a živnostníkov

Vysoká odvodová záťaž komplikuje vstup na pracovný trh.


Už ste čítali?