Od dverí k dverám alebo od domu k domu

Autor: Rudolf Pado | 20.6.2011 o 10:39 | Karma článku: 0,00 | Prečítané:  133x

Ide síce o časovo náročnú, ale veľmi efektívnu metódu, pomocou ktorej sa dá dosiahnuť zmena postojov, či zmena nazerania na určitý problém, u jednotlivých členov komunity (obce, mestskej častí, mestá, mikroregiónu).

Pre obce je priam ideálnou metódou ako osobne osloviť prakticky všetkých členov komunity a získať ich pre realizáciu zámeru. Táto metóda sa dá využiť napr. pri propagácii šetrenie energiami alebo separovaného zberu odpadov medzi občanmi, pri propagácii kompostovania, pri osvete zameranej na predchádzanie vypaľovaniu trvalých trávnych porastov, a pod.

K realizácií aktivity „od dverí k dverám“ potrebujeme dobrovoľníkov (zvestovateľov myšlienky) a informácie o problematike, ktorú chceme na verejnosti  odkomunikovať. Dobrovoľníkmi môžu byť extrovertne (komunikatívni) zameraní žiaci miestnej školy (škola ako prirodzené centrum výchovno–vzdelávacieho pôsobenia na verejnosť), ľudia, ktorí sa nám prihlásili na našu výzvu, členovia mimovládnych organizácií, a pod.

Realizačná fáza aktivity „od dverí k dverám“ prebieha tak, že 2–3 členné skupinky dobrovoľníkov, po absolvovaní školenia zameraného na prácu s verejnosťou, navštevujú jednotlivé domácností v obci (meste, mestskej časti) a pri dverách im vysvetlia napr. kompletnú problematiku separovaného zberu v meste. Pri rozhovoroch s občanmi zdôrazňujú predovšetkým problémové veci.

Pokiaľ je to len trochu možné, na záver by sme mali občanovi odovzdať informačný letáčik k danej problematike, ktorý môže používať v každodennom živote. Plnofarebný leták v náklade 10 000 ks, formátu A4, vytlačený na recyklovanom papieri a pripravený kvalitným grafikom nás vyjde do sumy 500 eur.
 
Pri rozhovore s občanmi je potrebné správať sa slušne, nevnucovať sa, neklamať, odpovedať na položené otázky, prípadne, ak odpoveď nevieme, sľúbiť ju telefonický alebo písomne. Na záver je potrebné občanovi poďakovať za čas, ktorý nám venoval.

Aktivita „od dverí k dverám“ môže byť médiálne zvýraznená:

- vysielaním publicistických relácií v školskom a obecnom rozhlase,
- reklamnými kampaňami v lokálnej televízií,
- zverejňovaním propagačných článkov v školských, obecných a regionálnych novinách a časopisoch,
- vizuálom obecných a školských násteniek, 
- organizovaním pouličných informačných stánkov,
- organizovaním prednášok a besied na školách (každá trieda prejde školením), v domovoch dôchodcov, a pod.,
- anketou, ktorá hľadá „slabé miesta“, 
- súťažou, atď.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Stálicou maďarskej politiky na Slovensku je Béla Bugár

Maďarskú menšinu na Slovensku reprezentujú v podstate od roku 1989 tie isté tváre.

KOMENTÁRE

Vyčerpá sa s Ficom III Bugárov kredit?

Most-Híd je taký baleťák na hrane.

TECH

Lysohlávky pomohli pacientom s rakovinou

Látka dokázala odhaliť pacientom nový zmysel života.


Už ste čítali?