Považujú nás úradníci za sklerotikov?

Autor: Rudolf Pado | 19.7.2011 o 13:34 | Karma článku: 3,59 | Prečítané:  607x

Počas novembra 2010 sme zaslali Obvodnému úradu životného prostredia v Žiline  podnety na nelegálne skládky odpadov v niekoľkých k. ú. okresu Žilina. V decembri nám úrad odpovedal, že skládkami sa bude zaoberať po zlepšení poveternostných podmienok.  Po vyše šiestich  mesiacoch sme sa rozhodli požiadať príslušný úrad o „odpočet“ vykonaných úkonov a prijatých opatrení. Podotýkam, že uplynulá zima bola mierna, v kotlinách praktický bez snehu a všetky terénne úkony mohli byť bezproblémovo realizované.

Nakoľko zo strany úradov som si už zvykol na kadečo, pripravoval som sa na odpoveď, ktorá zrejme nebude ideálna. List novej prednostky  Obvodného úradu životného prostredia v Žiline RNDr. Evy Stankovej, PhD. bol však šokujúci: „... Po doručení Vašej žiadosti som preverila stav spisov, ktoré boli otvorené na základe  Vášho podnetu zo dňa 15.11.2010. žiaľ, musím konštatovať, že pracovníčka zodpovedná za spis a riešenie Vami zaslaného podnetu sa ním kvalifikovane a dostatočne nezaoberala. S podnetom sa vysporiadala iba odoslaním odpovede na Váš list, z ktorej vyplýva, že sa úrad bude podnetom zaoberať po zlepšení poveternostných podmienok (t.j. keď nebudú skládky zasnežené. Týmto bol spis uzatvorený a nepokračovalo sa v jeho riešení (ani po zlepšení počasia), čo je v rozpore s platnými predpismi týkajúcimi sa vybavovania doručených podnetov. Keďže bol spis nesprávnym postupom  uzatvorený v evidencii pošty/registratúry, jeho nevybavenie sme nezistili ani pri pravidelnej kontrole stavu vybavenosti doručených podaní ...“

10003.JPG

 20002.JPG

Toto spoliehanie sa pracovníčky OÚŽP v Žiline na to, že oznamovateľ na svoj podnet jednoducho zabudne a nebude žiadať úrad o informácie, pokladám za brutálne podceňovanie občanov a ich schopností aktívne sa zaujímať o veci verejné. Myslím si taktiež, že úradníci s týmto prístupom k práci nemajú čo hľadať v štátnozamestnaneckom  pomere,  ak samozrejme neobhajujeme nasledovný model práce v štátnej službe: „V organizácii pracovali štyria ľudia, ktorí sa volali Každý, Niekto, Hocikto a Nikto. Bolo potrebné vykonať dôležitú prácu a Každý si bol istý, že ju Niekto urobí.  Mohol ju urobiť Hocikto, ale neurobil ju Nikto. Niekto sa nahneval, pretože to bola práca pre Každého. Každý si myslel, že Hocikto by ju urobiť mohol ale nikoho nenapadlo, že Každý sa na ňu vykašle. Dopadlo to tak, že Každý vinil Niekoho, že Nikto neurobil niečo, čo mohol urobiť Hocikto.“

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

PLUS

Kupujúci Japonec? Neexistuje, tvrdia stánkari z vianočných trhov

Strávili sme jeden deň so stánkarmi, aby sme zistili ako vidia návštevníkov spoza svojich pultov.

EKONOMIKA

Deti boháčov majú vlastnú sieť, stojí za ňou Slovák

Byť bohatým je nuda, keď vás nikto nevidí.


Už ste čítali?