Rozhodnutie Tlačovej rady SR

Autor: Rudolf Pado | 7.6.2012 o 15:53 | (upravené 7.6.2012 o 16:26) Karma článku: 0,00 | Prečítané:  233x

Občianske združenie TATRY sa v súvislosti s článkom „Mesto mrzí, že OZ Tatry jednostranne ukončilo spoluprácu“ v mesačníku Mikuláš č. 10/2011 obrátilo na Tlačovú radu Slovenskej republiky nakoľko vydavateľ mesačníka – mesto Liptovský Mikuláš – neumožnil OZ TATRY na publikované tvrdenia reagovať. Tlačová rada SR vo svojom rozhodnutí č. k. 13/2011 konštatuje porušenie Etického kódexu novinára a vyzýva vydavateľa k zverejneniu predmetného rozhodnutia v najbližšom možnom vydaní periodika Mikuláš po doručení tohto rozhodnutia. OZ TATRY verí, že vydavateľ periodika bude akceptovať výzvu Tlačovej rady SR.  

Tlačová rada Slovenskej republiky rozhodla takto: 

I. Tlačová rada Slovenskej republiky k o n š t a t u j e, že uverejnením článku „Mesto mrzí, že OZ Tatry jednostranne ukončilo spoluprácu“ v mesačníku  Mikuláš č.10/2011 na str. 13 tým, že v článku odporcu nebola dodržaná zásada spravodlivosti a slušnosti a zásada nestrannosti, vyváženosti a objektivity, tým, že odporca neposkytol priestor na vyjadrenie sťažovateľovi, ktorého konanie je témou novinárskeho príspevku, teda nedal slovo všetkým zainteresovaným v záujme spracovať tému (doplnil autor blogu z dôvodu nezmyselnosti vety: ... za účelom, s cieľom ... ) čo najobjektívnejšieho a najpravdivejšieho informovania verejnosti, k porušeniu čl. II., ods. 1 a 2 Etického kódexu novinára, d o š l o.     

II. Tlačová rada Slovenskej republiky vyslovuje v súvislosti s uvedeným konaním odporcovi z n e p o k o j e n i e.

III. V y z ý v a vydavateľa odporcu, aby uverejnil toto rozhodnutie v najbližšom možnom vydaní svojho periodika po doručení tohto rozhodnutia.      

1.JPG

2.JPG

3.JPG

Poznámka:

OZ TATRY sa domnieva, že tradičná prax slovenských samospráv – zneužívanie disponibilných masovokomunikačných prostriedkov samospráv (lokálneho rozhlasu a televízie, mesačníkov, dvojtýždenníkov, občasníkov ...), platených daňovými poplatníkmi SR, pre politickú propagandu, je neakceptovateľné, bez ohľadu na politickú príslušnosť vedenia mesta (obce) k akejkoľvek časti politického spektra. Masovokomunikačné prostriedky samospráv majú byť využívané striktne pre informovanie občanov, pluralitnú výmenu názorov a podporu občianskych aktivít a iniciatív.          

Súvisiace články:

- OZ TATRY uplatnilo právo na odpoveď

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

PLUS

Kupujúci Japonec? Neexistuje, tvrdia stánkari z vianočných trhov

Strávili sme jeden deň so stánkarmi, aby sme zistili ako vidia návštevníkov spoza svojich pultov.

EKONOMIKA

Deti boháčov majú vlastnú sieť, stojí za ňou Slovák

Byť bohatým je nuda, keď vás nikto nevidí.


Už ste čítali?