Vojna blogov

Autor: Rudolf Pado | 29.2.2016 o 7:00 | Karma článku: 11,05 | Prečítané:  537x

Bol to čas blogerského úsvitu. Vlastne, ak mi pamäť nezlyháva, tak sa blogovalo iba na Sme. Autori sú otvorení, úprimní, zapálení, oduševnelí  ..., možno aj trochu naivní. 

Blogy boli občianske – poukazovali na rôzne miestne problémy z mnohých oblastí spoločenského života, (ne)konanie úradov, správanie sa firiem ..., cestopisné (kde by sme mali pozrieť), beletristické (vypointované malebné literárne útvary) ...

Nekalkulovalo sa s karmou a čítanosťou.

Ľudia písali, lebo ich to bavilo. Po prvýkrát sa mediálny priestor otvoril amatérom.   

Kybernetický priestor bol priestorom slobody.

Prešiel čas ...

Písať blogy sa stalo módou. Byť na Facebooku a zdieľať, twittovať ..., oznamovať celému svetu čo práve robím a ako pri tom vyzerám, bolo in, ale už nestačilo.

Pribudlo autorov, blogov, ale aj povrchnosti a balastu.

Vznikali  nové blogerské  portály.

Začala vojna o karmu a čítanosť.  Kvalita a pravda prestali byť podstatnými.

Ľudia písali, lebo písal kamarát, spolužiak, sused ... Mediálny priestor začal strácať autenticitu  a začal kalkulovať.   

Prešiel čas ...    

Lavína autorov a blogov sa valí internetom.

Média bojujú o prežitie. Akvizície zužujú priestor slobody.   

Vznikajú tabuizované témy. Manipuluje sa s článkami a autormi.

Časť kvalitných blogérov rezignuje alebo uteká pred cenzúrou naprieč internetom.

Blogovať začínajú politici, kandidáti v komunálnych a parlamentných voľbách ...     

Vyhlásenia, sľuby, proklamácie  ... sa preniesli z letákov, bilboardov, mítingov ... do občianskeho priestoru.   

Karma a čítanosť sa stávajú cieľom.

Stranícke centrály zdieľajú články na sociálnych sieťach, armáda sympatizantov  a členov  strán kliká na karmy.  

Výsledok? Prečítané 6 785-krát, karma 16,11 ... obsahová hodnota žiadna.  

Predtým slobodný občiansky priestor sa topí v záplave politického marketingu. Nie je kde utiecť.

Trollovia spamujú diskusie. Začala vojna blogov.

Prešiel čas ...

???

 

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

TECH

Falošné správy a fabriky na trolov: Ako funguje propaganda 2.0

Ako sociálne siete a falošné správy stvorili dnešných populistov.

TECH

Gene Cernan videl z Mesiaca svet bez hraníc

Posledný muž na Mesiaci priniesol späť na Zem československú vlajku.

SVET

Savčenková pre SME: Ukrajina nie sú skorumpovaní politici

Musím Ukrajincov prebudiť, hovorí poslankyňa.


Už ste čítali?