Predseda a projektový manažér OZ TATRY Rudolf Pado sa v tejto súvislosti vyjadril: „Napriek tomu, že máme rámcové predstavy o tom, ako by malo toto verejné priestranstvo vyzerať, chceme dať obyvateľom sídliska možnosť vyjadriť sa k rozmiestneniu jednotlivých prvkov – stromov a lavičiek – v danom priestore. Je to aj o budovaní vzťahu občanov k miestu kde žijú, o vzájomnom spoznávaní sa a o spoluvytváraní kvalitného verejného priestoru, s výhľadom na desaťročia dopredu. Na stretnutie chceme pozvať aj ľudí, ktorí nám v minulosti pomáhali spoluvytvárať zelenú oázu. Myslím si, že je zbytočné čakať na záujem politikov, nakoľko títo preferujú megalomanské zámery, často investične nereálne, pred finančnou, morálnou a materiálno-technickou podporou lokálnych iniciatív.“
Členka predsedníctva OZ TATRY Jana Júdová k tomu dodala: „Celá diskusia o verejných priestranstvách je v celej spoločnosti často zúžená na diskusiu o parkovaní. Verejné priestranstvo má však aj iných užívateľov než automobilistov – matky s deťmi, dôchodcov, mladých ľudí a ďalších –a ich pohľad na funkcie verejného priestoru sú zásadne odlišné. Parkoviská nepredstavujú žiadny komunikačný priestor, neumožňujú ľuďom stretávať sa, diskutovať, oddychovať, len tak sa obzerať po okolí.“
Program Pohoda za mestom vyhlásila Nadácia Ekopolis v spolupráci s partnerom programu – spoločnosťou HEINEKEN Slovensko. Jeho cieľom je podporiť úpravu rekreačných priestorov v zázemí väčších miest, s počtom obyvateľov nad 25 000 a súčasne napomôcť oživeniu vzťahov a záujmov ľudí v ich okolí. Do uzávierky programu prišlo do Nadácie Ekopolis 27 žiadostí o podporu v hodnote 154 234 eur. Podporených bolo 6 projektov v celkovej výške 30 000 eur.