Podľa dostupnej štatistiky z roku 2008 bolo na slovenskom trhu predaného v nápojových plechovkách 8,5% z celkového objemu piva, s potenciálom medziročného rastu predaja v tomto obale o 2%. Podľa európskej asociácie výrobcov nápojových plechoviek BCME tvoril vo Švédsku podiel plechoviek na celkovom predaji 75%, vo Veľkej Británii 69%, v Írsku 65% a v Poľsku a Maďarsku 47%. Vzhľadom k vyššie uvedenému existuje predpoklad, že aj v SR môžeme očakávať významné zmeny spotrebiteľského správania sa a odklon spotrebiteľa od tradičných obalov k nápojovým plechovkám, a to v segmente alkoholických i nealkoholických nápojov.
Predseda a projektový manažér OZ TATRY Rudolf Pado povedal o projekte: „Je vo všeobecnosti známe, že zo 670 recyklovaných hliníkových plechoviek môže byť vyrobený rám na bicykel, ako aj to, že výroba hliníka je energetický veľmi náročná. Je preto nepochopiteľné, že nápojové plechovky, ktoré sú veľmi dobé zhodnotiteľné, ľudia vhadzujú do nádob na komunálny odpad, v horšom prípade dokonca do voľnej prírody. V rámci nášho projektu ponúkame školám nádoby a nástenné lisy na plechovky a propagačný letáčik pre každého žiaka a pedagóga školy. Nádoby sme ponúkli aj školským jedálňam a kuchyniam. Propagačné letáky budú taktiež doručené do poštových schránok v rámci celého Liptovského Mikuláša.“
Súčasťou projektu je aj súťaž pre žiakov z materských, základných a stredných škôl na tému Triedenie a recyklácia odpadov v meste Liptovský Mikuláš, a to v niekoľkých žánroch, ako aj Deň dobrovoľníctva – čistenie Smrečianky, ktorý sa uskutoční dňa 20. apríla 2012.
Celková suma 40 podporených projektov z grantu Tesco pre zdravšie mestá v Nadácii Pontis predstavuje 89 488,77 eur.