Arzén na Orave: šachová partia pokračuje

Autor: Rudolf Pado | 27.9.2017 o 6:00 | Karma článku: 6,02 | Prečítané:  843x

Aké zúfalstvo musia pociťovať isté záujmové skupiny na Orave, ak proti osamelému aktivistovi sú ochotné nasadzovať tak rozsiahle PR aktivity? 

V uplynulých týždňoch si obyvatelia Dolného Kubína a okolitých obcí našli  v poštových schránkach mimoriadne číslo firemných novín Hutník, vydávaných OFZ, a. s., Istebné, ktorých podstatná časť obsahu bola venovaná osobe Ing. Jána Šimúna a jeho tvrdeniam o únikoch arzénu do rieky Orava (1, 2, 3, 4, 5, 6),  v úzkom prepojení aj na presadzovaný projekt zneškodňovania komunálneho odpadu na tejto lokalite známy pod názvom  „Rozšírenie druhov ostatných odpadov skládkovaných na „Skládke odpadov pre prevádzku Široká"“  (navrhovateľ ESI, s. r. o.) či projekt „Technologická linka na sanáciu haldy trosky z výroby ferozliatin, OFZ, a.s., Istebné.“       

Firme, za ktorou identifikujeme typický slovenský privatizačný príbeh, už nestačí vláčenie miestneho aktivistu po súdoch, nakoľko jej cieľom sa stalo pravdepodobne jeho mediálne zničenie a vyslanie jasného odkazu pre mudrlantov, ktorí by sa v budúcnosti chceli rýpať v záležitostiach tohto minimálne trojhlavého draka.      

Reakcia Ing. Jána Šimúna na tvrdenia Hutníka nie je v tejto chvíli podstatná, napokon, logistický a finančne tisícnásobne silnejšieho soka na tomto poli nemožno poraziť. Podstatné je to, čo v okázalom kriku Hutníka – vedomé či nevedomé  – zaniklo!

Mesto Dolný Kubín zabudlo oznámiť vlastným občanom, že  k projektu   „Rozšírenie druhov ostatných odpadov skládkovaných na „Skládke odpadov pre prevádzku Široká“" –  v ich mene – nevznieslo žiadne námietky. Pár ľudí v mestských štruktúrach si zrejme myslí, a to je na Slovensku pomerne rozšírený jav, že vo funkciách zastupujú záujmy vlastné a nie záujmy občanov. Je však celkom možné, že všetka mestská energia bola venovaná kampani o najdrahšom poplatku za komunálne odpady na Slovensku, ktorej cieľom je legitimizovať skládku Široká aj pre ukladanie komunálnych odpadov, a na serióznu prácu s verejnosťou už akosi neostal čas. Mimochodom, mesto Liptovský Mikuláš vyváža vlastný komunálny odpad na tu istú skládku pri Martine a ročne to stojí jedného obyvateľa 22,60 €.  Problém Dolného Kubína vo vzťahu k nákladovosti  odpadového hospodárstva bude preto ukrytý niekde inde.

V humbúku Hutníka sa taktiež stratila informácia o tom, že  dňa 30.08.2017 bol na MŽP SR doručený list zo dňa 28.08.2017, v ktorom navrhovateľ ESI, s. r. o. Široká, popisné č. 381, Oravský Podzámok (IČO 36394564) zrušil svoj návrh na posúdenie zmeny činnosti Rozšírenie druhov ostatných odpadov skládkovaných na "Skládke odpadov pre prevádzku Široká" zo dňa 19.08.2015, ktorý bol na MŽP SR doručený dňa 25.08.2015.

Z uvedeného je zrejme, že na Orave už skoro dva roky prebieha šachová partia, v ktorej nesmie prehrať životné prostredie  a občianska spoločnosť Oravy. Sklonené hlavy Oravcov by mali nahradiť ich hrdé postoje, hovoriace ústa a volebná výmena ľudí, ktorí sa rozhodli zastupovať záujmy niekoho iného než záujmy vlastných voličov.

P. S:

OZ TATRY sa snaží monitorovať  dianie v životnom prostredí, a to na lokálnej i celoštátnej úrovni.  Chceme, aby naša práca nebola závislá od nesystémových a často pre kritické mimovládne organizácie nedostupných grantových výziev. Každý občan či slušná firma, ktorá je stotožnená s našou víziou ochrany životného prostredia, nám môže pomôcť vybudovať finančnú nezávislosť formou mesačného finančného daru vo výške, 5, 10, 15 ... eur. Všetky informácie k zadaniu trvalého mesačného  príkazu nájdete tu. ĎAKUJEME.

 

 

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Z Bonaparte do štátnej rezidencie? Fico plánuje bývanie aj pre Kisku a Danka

Šéf Úradu vlády Igor Federič kedysi vybavoval pre premiéra luxusnú vilu pri Bratislavskom hrade. Fico sa bránil, že by sa tam nikdy nenasťahoval.

TV

Obesíme ťa: Kto a prečo chce obesiť Michala Havrana

Šéfredaktorka sa rozpráva s M. Havranom o knihe, ktorá vyjde v utorok.

AUTO

Na vjazde do Bratislavy sa tvoria kolóny

Zdržanie je na viacerých miestach vyše polhodinové.


Už ste čítali?