reklama

Plastový ostrov Bodvy je výpoveďou o nás

Nemoralizujme, ak sme pre akúkoľvek zmenu nikdy neobetovali kúsok vlastného času a veľký kus súkromia.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (20)

Plechovky od energetických nápojov, plastové fľaše, hygienické vreckovky ..., ležérne pohodené aj časťou účastníkov protestov Za slušné Slovensko, pomaly maskuje klíčiaca sviežosť jarnej trávy. Všade! To iba Bodva sa rozhodla veci zhromaždiť a ukázať našu nahotu. A zrazu sme zdesení! 

„To cigáni!,“ zaznieva okamžite z klávesníc ľudí, ktorí nikdy nenavštívili okolie rozrastajúcich sa satelitov v blízkosti Bratislavy a odmietajú vidieť ten pestrý výber stavebných hmôt, nábytku a domácich spotrebičov váľajúcich sa v lesíkoch a remízkach, ktoré boli kedysi prírodou.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„To ministerstvo!,“ dodávajú ďalší a majú v podstate pravdu. Trójsky kôň slovenskej ochrany životného prostredia, logistické centrum výhovoriek , Ministerstvo životného prostredia SR, má však iné záujmy než zavedenie povinnej zálohy na nevratné obaly (1, 2). Ale aj za to môžeme my!

Koľko diskutérov atakuje ústredný orgán štátnej správy, jeho inštitúcie a úrady žiadosťami o vysvetlenie (informácie), podnetmi napr. na nelegálnu skládku objavenú pri prechádzke chotárom či šťavnatým textom adresovaným prostredníctvom Envirošpióna? Prvoplánová slušnosť v neslušnej krajine je totiž naivitou. 

Koľko diskutérov skočilo na ohlodanú kosť TrashOut, kde zahučalo skoro 58 000 eur? A výsledkom je zmena grafiky a povinnosť registrácie, aby ste príslušne hlásenie vôbec videli. TrashOut ako hračka pre pohodlných a naivných občanov. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Odpoveď OÚ Nitra, odboru starostlivosti o životné prostredie k oznámeniam nelegálnych skládok odpadov prostredníctvom aplikácie TrashOut. A to časť ľudí zo štátnej a verejnej správy nezvláda ani vytvorenie si "registrácie" pre prihlásenie sa do systému a vypisujú, že sa im nič nezobrazuje ... 

Koľko diskutérov odmieta nadbytočné obaly a pri nákupoch sa nedá prevalcovať emočným marketingom?

Anonymne vyplakávať na internete a čakať na spasiteľa, delegovať zodpovednosť na niekoho iného ... , neposunie problém ani o piaď k riešeniu. Neodnaučí fajčiara arogantne dymiť do ksichtu spoluobčanov, nevyčistí brehy riek, nezavedie zálohovanie nevratných obalov, nezachráni staré lesy ...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ľudia sú pôvodcom i riešením akýchkoľvek problémov. Stačí len opustiť zónu konformizmu. Menej kecať a viac konať! Tu a teraz! 

Rudolf Pado

Rudolf Pado

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  1 462
  •  | 
  • Páči sa:  1 533x

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu