Vyhnanie konkurencie z koľajníc lokálnym podvodníkom, technické problémy spôsobujúce meškanie spojov či požiare lokomotív, nesúlad radenia vlakov s rezervačným systémom, nezaplatení zamestnanci, špina, smrad a grafity vozne akoby práve vytiahnuté zo skládky, preplnená bezplatnosť ..., to sú Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) a Železnice Slovenskej republiky (ŽSK), ďalšia – už dosť početná - národná hanba. To iba Klára - zrejme SMER-SD i SNS pozitívna – cestuje v prázdnom vlaku, zjavne I. triedou, vytešujúc sa z úspechov strany a ľudu.
Jej rovnako prostoduchý brat si to práve šinie diaľnicou s panoramatickými výhľadmi a neprezradí nám, ako sa vyhol dopravnému hrdlu pred Ružomberkom, skalným lavínam pri Strečne, obišiel Žilinu, kým cca tridsať statočných sa túla – hľadajúc manažment a zodpovednosť – po nedostavanom tunely Višňové.
Ďalší príbuzný – účastník rodinného zletu – snáď úspešne odolal vystreľujúcim brzdným kotúčom košických električiek, meniacich sa na pancierové vlaky.
PR a inseminácia výsledkov, v duchu latinského clamare, sa stala v slovenských podmienkach tou najjednoduchšou cestou mrhania eurofondovými zdrojmi prostredníctvom spriaznených PR a reklamných agentúr. Veď komu tu už záleží na pravde.