reklama

Slovakrail – každodenná arogancia

Dispečerská neochota, nevzdelaný personál pokladní,  bojkot medzinárodných preukazov, predpotopný internetový predaj cestovných lístkov a zákazník ako obťažujúca externalita dopravy.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (90)

Je štvrtok dvadsiateho šiesteho septembra dvetisícdevätnásť. EC 173 z Hamburgu do Budapešti - s desiatkami slovenských študentov z brnenských vysokých škôl – navyšuje meškanie. Asi dvadsať ročný mladík slušne oslovuje sprievodkyňu: „Mohol by dispečer zdržať vlak na východ?“ 

O pár minút sa osadenstvo dozvedá, že dispečer sa zlé vyspal. EC 173 prichádza do Bratislavy z dvadsaťštyri minútovým meškaním jednu minútu po pravidelnom odchode R 613 Termix Nika. 

Cestujúci majú pred sebou dvestosedemdesiatpäť minút čakania na bratislavskej stanici.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

************

Útla dievčina pred bratislavskou pokladňou. „Zmeškala som R 613 a mám lístok do I. triedy, vrátite mi cestovné?“

„Nevrátime, môžete ísť na nasledujúci vlak, stačí ak si kúpite miestnenku do I. triedy.“

Nechápavý pohľad: „Ale v Zemplíne I. trieda nie je.“

Ťukanie na klávesnicu počítača. Trápne ticho. „Aha, tak si môžete kúpiť miestnenku do II. triedy.“

„Čiže ja si zaplatím I. triedu, zmeškám vlak jednu minútu z dôvodu neochoty dispečera vlak pozdržať, peniaze mi nevrátite a ešte si mám kúpiť miestnenku do II. triedy,“ ponúka dievčina krátky súhrn situácie, ale nikto ju už nepočúva. 

Nočný rýchlik na východ odchádza z bratislavskej hlavnej stanice so sedem minútovým meškaním. To už dispečera netrápi.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

************

Liptovský Mikuláš. Zákaznícke centrum.

„Všetci by ste len cestovali zadarmo ...,“ komentuje požiadavku pani, ktorá zjavne miluje prácu s ľuďmi. „Na fotke máte malú hlavu,“ pokračuje v dominantnom monológu. 

Zjavne dobre pripravená študentka – hnedovláska kontruje: „Môžete mi ukázať, kde sa píše o veľkosti hlavy a nie o veľkosti fotografie?“

„Mňa nerozčúlite, ja mám o chvíľu fajront,“ reaguje zákaznícke centrum, listujúc v akomsi metodickom pokyne. 

Ďalej sa – spoza chrbta mladej devy – dozvedám, že Slovakrail neuznáva karty ISIC vydané v Českej republike. Doklad na ktorom je napísané „Medzinárodný preukaz študenta“ a na ktorý precestujete polovicu zemegule.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Odchádzam, lebo to nie prvé extempore, ktoré som si v Liptovskom Mikuláši vypočul ...

 ... a doma zo zvedavosti čítam požiadavky na fotografiu zo strany sebastredného národného dopravcu: „ ... aktuálnu a nepoužitú, profesionálnu (dostatočne jasnú a zreteľnú), aby zobrazená osoba bola identifikovateľná, vyobrazená z čelného pohľadu, bez pokrývky hlavy a bez pozadia. V prípade výdaja preukazu vo forme BČK je potrebná farebná fotografia.“

************

Kúpili ste si cestovný lístok cez internet, ak sa vám podarilo preklikať cez archaický rezervačný systém, a chcete ho vrátiť? Peniaze si Železničná spoločnosť Slovensko podrží mesiac a zoberie 10%, lebo je jednoduchšie vyhnať zo Slovenska súkromných dopravcov, s moderným rezervačným systémom a zameraním na zákazníka, než sa zamyslieť nad kvalitou vlastného podnikania.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Možno aj v tejto chvíli stojíte na jednej z početných slovenských železničných staníc a počúvate už ohratú platňu: „ ... sa vám ospravedlňuje.“ Kto by úprimnosti týchto slov ešte uveril. 

Rudolf Pado

Rudolf Pado

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  1 462
  •  | 
  • Páči sa:  1 533x

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu