Ochrana prírody na Slovensku: Kamióny cez Tatry

Autor: Rudolf Pado | 13.1.2020 o 7:00 | Karma článku: 3,34 | Prečítané:  1239x

Okresný úrad Prešov, odbor cestnej dopravy a pozemných komunikácii, rozhodnutím presmerovať obchádzkovú trasu pre automobily  na Cestu Slobody, len vyjadril svoj vzťah k najstaršiemu národnému parku.    

Krátke a neúplné zhrnutie z oblasti Vysokých Tatier: Zonácia TANAPu – ten pätnásťročný príbeh – v nedohľadne. Kolabujúca doprava a preplnené parkoviská, koncept záchytných parkovísk v podhorí dávno zabudnutý. Na Štrbskom Plese výstavba kontroverznej vyhliadkovej veže a ďalšia masívna výstavba. Zámer skúšobného geotermálneho vrtu v Tatranskej Lomnici  a hroziace Lomnické korzo.     

A do toho, z dôvodu národného diletanstva pri monitoringu a oprave ciest a mostov, v mnohých prípadoch postavených po II. svetovej vojne,  skolabovaný objekt v Kežmarku a sekundárne odklonenie dopravy  na cestu II/543 a II/537 t. j. Cestu Slobody v úseku  Tatranská Kotlina – Tatranská Lomnica – Starý Smokovec – Poprad. Správa TANAPu sa o tomto geniálnom počine, podľa slov jej riaditeľa,  dozvedá  z médií.

Eurofondy  aktuálne čerpáme, v poslednom roku riadneho programového obdobia, cca na 29% a prírodu na percent sto.  V štáte  – viac zameranom na havarijne saturovanie dôsledkov, nie pragmatické a programovo nastavené riešenie príčin – už akoby o nič nešlo. Iba bezcitne rozhodovať od stola, bez ľudí a mnohokrát proti ním, a pravdu o stave životného prostredia utopiť v PR vyhláseniach a nadbytku farebných brožúr so starostlivo vyselektovaným vizuálnym obsahom.  

Tatranci spustili petíciu, ale nedá mi  nepoložiť verejnú otázku, dokedy budú  musieť – v tomto  štáte   –  petície riešiť nedostatok rozumu, citlivosti a vzťahu ku krajine.    

Výzva Mesta Vysoké TATRY:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Už ste čítali?