Obávam sa, že v tejto republike môžme iba dúfať... Toto je absolútny nezmysel, ako keby sa to nedalo postaviť inde... Prajem im, aby pri archeologických prácach našli také nálezy, že im ďalej zakážu stavať...
prieskum sa da vyriesit, ak to je mimoriadna, ci strategicka investicia... . Ale to predsa nemoze prejst, to by bolo treba uradnika co to schvali povesit za g u l e do prievanu.
kedysi zelená krajina (srdce Európy), sa stáva krajinou kontajnerov a skladov. Idú zničiť posledný zbytok Lužných lesov, krajinu vtáctva a čistej prírody. Z veľkého projektu budú tradične pre niektorých veľké vrecká...Zo Slovákov sa stávajú priemyselné roboty, orná pôda, záhrady, polia už ani nevedia, čo to je, odnaučili nás byť samostatnými v obžive. Napr. Liptov, známy chovaním oviec, dobytka, výrobkov z nich, kožušníctvom, pestovaním zemiakov, premenili polia na pestovanie repky na bio - palivo, pre mňa nepochopiteľné a tak by sa dalo pokračovať..., Z tohoto podnikania sa ťažko budú spamätávať naše deti.
ze existuje este medzistupen medzi vlastnymi ovcami a velkoskladami v peknej krajine. Lebo to co sa znici vybudovanim prekladisk a logistickych parkov sa neda vratit a pochybujem ze akehokolvek navstevnika Slovenska a dufam ze aj obyvatela co nema uplne nalozene v hlave tesi pohlad na haly uprostred krajiny. Azda existuje nieco ako rozumny kompromis, teda as ja tomu verim.
blúznenie p. Pada a jeho zelených bratrancov. Stačí pozrieť na mapu západného Slovenska a aj žiak základnej školy pochopí kade tečie Morava a že od jej odbočky z Dunaja po Holíč je takmer 100 kilometrov. Nesplavná Morava, v ktorá je nesplavná už 20 m od jej sútoku s Dunajom. Dokonca je po nej už desiatky rokov zakázaná aj prevádzka motorových rekreačných člnov. Morava kde, pri nízkej vode, takmer pol roka, je miestami problém prejsť s rekreačným kajakom. Morava, ktorá je v celom úseku, od jej sútoku s Dunajom po Holíč, chráneným územím a pohraničnou riekou... Pán Pado a jeho zelení bratranci zrejme, z titulu veku, nemôžu pamätať "vizionárske" aktivity soudruha Čubu z JZD Slušovice. Ten na stránkach Hospodársky novín, už v čase perestrojky "splavňoval" Moravu. Vyťažený materiál mal byť využitý od Bratislavy až po Břeclav na celkom nový železničný násyp pre vlaky systému podobnému TGV. Pán Pado iste nemohol postrehnúť, rámcovo veľmi podobnú, ale stonásobne menšiu aktivitu jednej českej firmy pred cca 20 rokmi, ktorá chcela voziť z bratislavského VW do Nemecka nové autá na podobných člnoch. Chcelo to "len" prístav = spevnenú plochu, 6 km proti prúdu Moravy od jej sútoku s Dunajom a prístupovú cestu cca 3 km od VW po tok Moravy. Ani jeden žeriav a ani jeden kontajner by nebolo treba. VW golfíky by nabehli na nákladné člny vlastnou silou. Už pred 20 rokmi sa tento zámer ukázal ako technické, enviromentálne, hydrologické, dopravné, logistické .... blúznenie a zapadol po pol roku do skartovačiek. Z vízií soudruha Čubu zostali len tie články niekde archívoch knižníc. Z vízií Sieberta+Talaša zostane viac papiera a spotrebovaných gigabajtov. Skrátka niektorí slovenskí "developeri" si radi chystajú miesto vo svojich peňaženkách na štátnu pomoc. Národný futbalový štadión, Národné kongresové centrum ... a možno aj národné kontajnerové prekladisko. Komu by netiekli sliny na tých 7 miliárd z Bruselu ? Minimálne na tie projektové práce a inžinierske činnosti, čo z nich stavby nikdy nebudú. A pán Pado a jeho zelení bratranci majú tému do mejnstímu a obžalobu celého národa od Holíča po Vyšné Nemecké z barbarstva na kultúrnom dedičstve. Odbornosť je nepodstatná. Je namáhavejšia.
... to vsetko moze byt pravda... ale mna na logistickych centrach stve jedno: kazde logisticke centrum prinasa zaplavu kamionov na cesty... uz som videl doslova kolony kamionov na D1 aj D2... pritom by stacilo jedno: prikazat, ze kazdy tovar z logistickeho centra, expedovany mimo republiku MUSÍ byt transportovany zeleznicou... plus potrebna vystavba prekladkovych terminalov na hraniciach (zeleznica/kamion)
Na jej trase je málo využitý komárňanský a bratislavský prístav. Bratislavský prístav do ktorého majú chodiť z Číny vlaky, aby sa tu kontajnery prekladali na lode a tlačili hore Dunajom tam kam sa majú voziť z Holíča, preložené z lodí kamiónmi a vlakmi. Pre zelených Padových bratrancov z Budajovho ministerstva, nepostrehnuteľné detaily.
Pán štátny tajomník povie to čo povedal, čo len svedčí o biede jeho úradu a jeho úradu podriadených zložiek. Aktivisti ani netušia kde je Holíč a kde Dunaj. Pohľad na našich oficiálnych či neoficiálnych zelených je v tomto prípade tristný. Jedno ale dokážu. Poobviňovať 5,5 milióna obyvateľov nášho štátu z kultúrneho barbarstva, hoci 5,499 999 milióna obyvateľov nášho štátu ani netuší že je tu nejaká kauza chimérneho prekladiska Holíč. Také nekvalifikované ale pohodlné. Nie som profesionál enviromentalista. Osobne som pripomienkoval 3 konania EIA a dokumentáciu k nim predloženú. Všetky boli nakoniec úradmi zamietnuté a "developeri" na EIA stroskotali. Tiež som si urobili obraz o tých čo dokumentáciu k EIA spracúvajú za ťažké peniaze. Odborný, päť krát vyvarený čaj. Ak je ministrom Budaj a jeho štátnym tajomníkom Smatana....., tak to sú všetko mentálni bratranci tých čo písali, na rôzne fóra, burácajúce príspevky o chimérnom prekladisku Holíč. A pojmom "bratranci" nemyslím nič pejoratívne. Dovolím si len mať na nich elementárne odborné nároky a schopnosť čítať mapu Slovenska.
Ked bol na dve hodiny prekryty kostolik v Drazovcia, vlajkou EU, bez poskodenia co len centimatra omietky, statny organ iniciatorom udelil mastnu pokutu bez akychkolvek ustupkov. Pripominam, ze k tomu doslo aj na pocetny podnet vraj traumatizovanych obcanov Nitrianskeho kraja. Pripominam ze sa tak udialo len na cca dve hodiny a molo to symbolizovat spolupatricnost Slovenska k EU aj v krestanskych hosnotach.
Pockat. To si robite srandu. To fakt ako nejaka particka bez povoleni len tak nabehla na narodnu kulturnu pamiatku a zabalila ju do nejaken latky? To je snad mozne len u nas.
dufam ze
A stane sa nieco opacne - oprava celeho arealu, je to nieco, co presahuje slovensky ramec - barovy kastiel, zrebcin
Toto je absolútny nezmysel, ako keby sa to nedalo postaviť inde...
Prajem im, aby pri archeologických prácach našli také nálezy, že im ďalej zakážu stavať...
myslim ze aj archeologicky
.
Ale to predsa nemoze prejst, to by bolo treba uradnika co to schvali povesit za g u l e do prievanu.